Dah semakin ‘muda’

Posted: Ogos 7, 2014 in Uncategorized

Haha tajuk post yang tak sedar diri. Tapi orang cakap kita kena selalu rasa muda untuk awet muda. Bila rasa tua, kita kan cepat tua.

Yup 25 julai 2014 usia aku telah menjengah 27 tahun. Maknanya semakin hampirlah aku dengan usia kematian. Kalau ajal aku 37, maknanya aku hanya ada 10 tahun je lagi. Kalau ajal aku 47, maka berbaki 20 tahun usia aku. (Fuh Insaf sekejap).

“Woi apa ni time besday cakap tentang mati??”
Ops sory2. Hehe

Tahun ni 1st time dapat celebrate dengan wife aku. Walaupun dia tengah penin2 lalat gara2 buatan ‘orang’ (hehe) masih lagi nak wat suprise kat aku.

Dieya : abg, jap lagi pi kat sunway carnival na, ayg nak beli someting la. Ayg mengidam sgt.
Aku : nak beli ap? Laksa ka?
Dieya : bukan, tapi adala… pi tw..
Aku : asam ka? Jeruk? ( nak tahu juga)
Dieya : tak lah, tapi ada la..
Aku : cakaplah, nk rahsia buat apa… (tone tingi skit)
Dieya : nak beli kek.. kat abg ( slow je)
Aku : oo…. ok (terdiam) dalam hati horayyy (hahaha)

Wife aku terpaksa kantoikan suprise dia sebb aku yang drive keta. Dia tak sihat. Kalau sihat, aku rasa konfom dia pecut pi beli sorang2 dia. Sory syg hehe

image

Terima kasih istimewa buat isteri tersyang Nadia Binti Sabri atas suprise yang terpaksa dikantoikan tu. Huhu. Sangat seronok dapat makan ice cream cake tu. Tqvm

Terima kasih juga kepada sahabat, rakan dan  kenalan yang mengucapkannya di phone dan fb.. tqvm atas ingatan.

Selamat Hari Lahir juga buat ibuku tersayang Khizam binti Othman pada 21 Julai 2014. Angah syang mak sangat2. Angah dokan mak sihat dan menjadi ahli syurga. Amin. 🙂

Tinggalkan Jawapan

