Main Nombor

Posted: Disember 31, 2012 in BERFIKIR SEJENAK, Uncategorized

errr, aki bukan kaki bukan nombor ekor ye. baca dulu baru tahu nombor apa. hehe. Biasalah aku, tajuk mesti mau kasi gempak sikit. hihi

pernah tak korang terfikir tentang nombor yang signifikan pada korang? ala kira macam no feveret (favourite) la. mesti ada kan?..

macam aku bagi yang bawah dari 10 aku suka nombor 7. mestila sebab bulan kelahiran ku. Tapi bagi yang atas dari 10 pula, aku suka nombor 25. nak tahu kenapa? bacalah dulu… 🙂

  1. sebab aku lahir 25 hb julai
  2. sebab umur aku sekarang 25 (2012)
  3. sebab aku start kerja tetap umur 25
  4. sebab aku beli kereta buat pertama kalinya umur 25
  5. sebab gaji goverment biasanya 25hb setiap bulan (kecuali ada perayaan tertentu)
  6. sebab 2+5 = 7.. (bulan kelahiran aku)
  7. part sedih …sebab aku putus cinta umur 25.. apa nak buat, tak ada jodoh. (sob..sob.)
  8. sebab aku lahir pada tahun 1987. apa kaitanya? cer tambah 1+9+8+7 =?..

setakat ini itu sahajalah yang terlintas difikiranku berkaitan dengan nombor kegemaran ku ni. bila ada nanti aku kongsi lagi.

tahun 2012 dah nak habis. 2013 bakal diharungi. umur pun dan mencecah 26. ustaz kata, umur kita bukan semakin panjang, tetapi semakin pendek. ye lah, andai ditakdirkan kita mati pada umur 27, maksudnya lagi setahun la nak hidup. tak ke pendek namanya tu.

apa-apa pun, tahun baru.. azam baru.. tekad baru. semoga tahun 2013 lebih baik dari 2012 yo..

SELAMAT TAHUN BARU KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG KU..:-)

P/S : tahun baru sebenar2nya 1 muharam nu.. sebab buku amalan baru akan dibuka. Ini lagi penting sebab nak mati oooo.. huhu

Komen-komen
  1. Fara azuwa berkata:

    Cikgu ble nk update blog ni?? Dh brsawang dh blog ni..

  2. Fara Azuwa berkata:

    Cikgu ble nk update blog??

Tinggalkan Jawapan

