Kita umur panjang..

Posted: Ogos 10, 2011 in BERFIKIR SEJENAK

kita selalu sangka kita akan umur panjang kan? kita akan kawin, dapat kerja, dapat anak, dan mati apabila menjelang tua. inilah maksudnya kita sangka kita umur panjang. aku pun macam tu. Lemahnya kita.

Kita tahu ramai orang yang mati muda. mati atas pelbagai sebab. ada yang eksiden, sakit, mati mengejut, terbunuh, rogol, culik dan bermacam lagi. tapi kita tak rasa yang semua tu mungkin akan menimpa kita juga.

pelik bin abjaib kan?

Kita rasa kita selalu selamat. Keadaan akan menjadi seperti yang kita angankan tanpa ada masalah. kalau ikut psikologi yang aku pernah belajar dulu, penyakit ini dipanggil ‘dogeng peribadi’ a.k.a perasan sendiri.

sebab tu kita tak kisah dengan kelebihan ramadhan yang sedang kita jalani. sebab kita fikir kita umur panjang. tahun depan akan bertemu lagi dengan ramadhan. tahun ni wat *beleh-beleh dulu.

Pasti ka? sudah tentu jawapanya tak pasti atau dalam bahasa rojak omputihnya “tak sure”.

…………………………….. hmmmm………….

Ramadhan menjanjikan pelbagai kelebihan dan rahmat. kalau sebelum ni dapat 1 ja pahala, tapi bulan ni Allah gandakan berlipat kali ganda. ada pula malam yang lebih baik dari seribu malam tapi kita abaikan. biarkan ramadhan berlalu tanpa diisi.

ayuh teman, rebut peluang ini…

esok belum pasti… tiada siapa boleh gerenti

jangan lokek beramal dibulan ramadhan..

bulan penuh rahmat dan berkat.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 2011.

p/s : jangan tunggu esok

KK (kamus Kedah)

Beleh-beleh =biasa-biasa

Advertisements
Komen-komen
  1. ipa faiza~ berkata:

    nak sebut beleh-beleh tu gune e taling or e pepet??

    hehe.

  2. zizaibakeri berkata:

    salam cg..mcm mna mgajar?

  3. perjuangan abadi berkata:

    abg beleh ke mate?? eerrrkkk :p

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s