Oh, Badminton

Posted: Julai 28, 2011 in DIARIKU

Kekadang nak tergelak juga dibuatnya. aku tak pernah terfikir pun nak main badminton. ntah. aku tak tahu kenapa. Tapi dek kerana laman rumah aku sekarang menjadi gelanggang badminton, jadi secara tidak langsungnya ketagihan bermain badminton melanda aku. aku pasrah (ayat tak leh blah)

Ntah ilham dari mana, kawan2 kampungku buka gelanggang. Siap  tebang pokok berdekatan lagi untuk dijadikan tiang net. ala-ala projek gajah putih gitu. hampir setiap malam, tak kurang daripada 10 orang akan datang menunggu giliran untuk beraksi. bermula jam 9.30 hinggalah jam 2 pagi baru mereka beredar. dah macam kutu embun. tapi ni cara yang sihat sedikit. hehe

bayaran? RM1 untuk setiap malam. ini akan digunakan untuk membeli bulu tangkis yang harganya agak mahal.

bagi aku, seronok sangat bermain badminton. kadang-kadang tertanya kenapa aku tak pernah cuba untuk bermain dulu. huhu

disebabkan aku antara mereka yang tidak profesional dalam bermain, aku kena banyak buat kajian tentang tektik dan cara bermain yang betul. habis youtube ak geledah untuk mencari yang berkaitan dengan badminton sahaja. jumpa yang lain pun ada (astagfirullah..)

banyak lagi yang aku tak tahu. pengan raket pun tak kena, gerak langkah kaki lagi la. Tapi tak apa, aku akan berusaha sampai jadi pro. main ala-ala Lin Dan dan Chong Wei.. hehe

Semoga aku berjaya. Doakan aku !!!! (macam nak g akad nikah) hahaha

bye. 🙂

Komen-komen
  1. awek cun berkata:

    Semoga aku berjaya. Doakan aku !!!! (macam nak g akad nikah) hahaha..

    yg atas tu nk tnggu,bila lagiiii????hehehhe

    FAY : tunggulah.. hehehe

Tinggalkan Jawapan

