Seperti Baru Semalam rasanya….

Posted: Mei 9, 2011 in DIARIKU

Laporan Latihan Mengajar yang diberikan pensyarah ku baca. Sedikit sahaja komen berbanding 2 seliaanya sebelum ini. Tiba-tiba aku tersenyum,. gembira sangat didada.. bait-bait akhir catatan, penyeliaku menulis…

Tahniah sebagai seorang guru yang berjaya.*

Ya Allah…

seperti baru semalam rasanya aku berdiri dan mengatakan ” saya nak jadi cikgu” selepas disoal oleh guru semasa aku di darjah satu.

seperti baru semalam jugalah aku memberitahu kepada ibuku… ” Angah dan jadi Cikgu”…

dan Seperti baru semalam sahaja ibuku menitiskan air mata tatkala aku menerima tawaran masuk ke universiti dalam bidang ‘guru’..

Ya Allah…

Segala Puji itu hanya buat Mu. Maha Besar-Mu yang mengaturkan perjalanan hidupku.. Maha Penyayang-Mu yang tidak jemu mendengar rintihan doaku…doa ibuku…

Ya Allah..

Hanya Kau yang aku sembah, hanya Engkaulah aku meminta pertolongan….

P/s : perasaanku.. hanya Allah yang tahu..

Komen-komen
  1. cik sue berkata:

    tahniah kerana jadi guru 😉

    Penglipurlara : sama2 juga cikgu sue. rupanya ustaz fauzi selia kak sue juga. hahaha

  2. ipa faiza~ berkata:

    tahniah!!
    dan gimik ko kenekan aku tuh sgt berjaya oke~~

    T.T
    sgt cuak utk esok.

    penglipurlara : hehe jelas ok kecuakkan ko masa tu. hehe tak pe ko boleh buat yang terbaik. ak yakin

Tinggalkan Jawapan

