she is the best lecturer

Posted: Mac 15, 2010 in DIARIKU

today, i want to type this entry in english.. why? some one unknown ask me the stupid question. you know why? suka hatilah ini blog I (terus melatah bahasa melayu).


ok, back to the track.


this morning class, my friend and me was scolded by my happy go lucky lecturer.  she was very2 angry because half of my classmate didn’t come to her lecture.


edisi melayu pulak. dah penat. huhu


pensyarah aku sangat marah. sampaikan dia kata, lepas habis kursus ni, jangn jumpa dia, jangan ucap terima kasih pun dekat dia. kami semua takut. takut2 ilmu yang dicurahkan kepada kami tidak berkat kerana kami telah mengecewakan dia. semua cuak masa tu. aduhhh. sifu dah kecewa sangat.  kami risau. buntu.


tapi…


tahu tak kenapa dia marah sangat dengan kami.  pertama memang la sebab sikap tak baik tu, semua lecturer marah kot.


tapi kedua dia sayagkan kami.. buktinya, hujung minggu baru ni dia sanggup beli kacang untuk kami sekelas kerana asyik teringatkan kami curi2 makan dalam kelasnya. sangat tacing mase ni. dia cakap “saya teringat kamu semua walaupun hujung minggu sebab tu saya belikan kacang kegemaran saya ni untuk kamu, jangan share2 lagi, yang tu   sikit. sambil memandang Megat cosmate aku yang slalu jadi toke kacang. ” makan yang saya beli ni, lagi banyak puas2.”.. aduh… tharu mase ni. ade yang bergenang air mata bila Dr. cakap macam tu.


selepas kelas tamat, kami mintak maaf beramai-ramai,. lecturer terus sebak. berkaca matanya. dia sayang kami. nampak senyumanya berseri macam dulu. 🙂


p/s : kami tak akan nakal2 lagi. nak jaga hati Dr.  baik2..

kepada semua pelajar. jangan bagi guru marah taw. tak baik. tarak bagus, tarak bagus….

Advertisements
Komen-komen
  1. aan si cantik berkata:

    eheh..sukala ngan abg fazil.dekat di hati.ececeh=)

  2. sitinoorsyafiqah berkata:

    smga cikgu brjaya ye……….amin…..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s