Amanah dan Harapan..

Posted: Oktober 21, 2009 in DIARIKU

bagaimana lebih baik…?

 

satu…

Mahathir : eh, presiden kelab baru kan?? tahniah…

aku : err… tak lah… (sambil tersenyum malu)

 

atau dua….

Abdullah : eh presiden kelab yang baru kan??

aku  : ya saya.. (senyum penuh yakin)

~~~~~~~~~~~~~

dua-dua situasi aku lalui beberapa hari bergelar New President of KMBK (kelab Mahasiswa Bimbingan dan Kaunseling) Universiti Putra Malaysia.

mana agaknya jawapan yang sesuai bagi seorang pemimpin. Tak bagi tahu orang tak kenal. Terlalu memberi tahu orang kata berlagak dan gila kuasa. Payah juga ya… Tapi bagi ku biar orang tak kenal, janji kerja ada. macam gerakkan Al- Qaeeda dan  Hamas di Palestin.  Bergerak dalam senyap dan nampak hasilnya terhadap golongan sasaran. tup tup askar Israel mati.. tup tup kena serangan mortar Hamas… hehe

Tak pun, beri jawab dengan penuh yakin agar aku sedar akan diri dan bermotivasi untuk menggerakkan kelab ini… hmmm menarik juga kan?

 

sedikit harapan terutamanya buat  diriku yang  mudah hilang fokus. Juga harapan kepada semua AJKT dan ahli KMBK agar terus menyokong demi pembangunan kelab ini. ini bukan kelab Fazilyahaya…. Ini kelab KITA…

 

P/s : ramai yang meletakkan harapan yang tinggi. I’Allah akan ku buktikan sesuatu.

Advertisements
Komen-komen
  1. syudcomel..hehe berkata:

    saye sokong!!! teruskan usaha dan selamat menjalankan tanggungjawab.

    PENGLIPURLARA : Terima kasih… huhu.

  2. boan berkata:

    Salam. Tahniah Fazil atas lantikan rasmi menjadi presiden kelab anda. Liabiliti pemimpin mempunyai situasi yang berbeza dengan subordinatnya. InsyaALLAH, selagi mana meletakkan sifat kehambaan dalam kepimpinan transformasi, pasti akan memberi manfaat kepada fazil dan ahli-ahli yang lain.

    La Tahzan

    W’salam.

    PENGLIPURLARA : semoga tak tahzan. hehe TQ abg boan.. huhu

  3. nurthurayya berkata:

    erm…..
    yakin + malu2 ckit ….ok kot….

    yeah!! kami mendokong kamu!!hehe….
    slmt mnjalankan tugas…
    jom kte buktikan ssuatu…huhu…

    p/s: ade nilai2 bodek x?hehe

    PENGLIPURLARA : tak berapa jelas sangt unsur2 tu.. hehe tapi sokongan diperlukan. yeaahhh!!

  4. lurunna berkata:

    tahniah fazil!!!
    dan aku sokong sepenuhnya…walau kdg2 sukar utk bg komitmen…tp pcyalah…aku sentiasa sokong dan iringkan doa bt teman2 seperjuangan…. 🙂

    PENGLIPURLARA : Tiada kata lain yang wajar dikeluarkan melainkan bebanyak terima kasih tak terhingga atas kesudian yang ditunjukkan.. huhu

  5. missungu berkata:

    semua da kte sokong ko…
    aku nk kte aku x nk sokong ko lah..
    hehehe..

    smoga pe y mendatang KITA hadapi same2 k?
    insyaAllah~

    PENGLIPURLARA : TQ ipah… tacing pulak.. hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s