KU RASAKAN WAJAR….

Posted: Ogos 4, 2009 in BERFIKIR SEJENAK, DIARIKU

baru ni pensyarahku menayangkan video mengenai hukuman sebatan, gantung kepada pesalah yang melakukan kesalahan yang berkaitan dengan dadah.  ngilu isi daging aku rasa setiap kali rotan keras hinggap di buntut mantap pesalah. fuhhh pecah isinya.. darah merah mengalir di parut sebatan.

tak semua yang sanggup melihat video tu. ‘bunga-bunga’  dalam kelas ku tunduk dan memadang tempat lain (kesian lecturer yang tayang.. hehe). ‘kumbag-kumbang’ je yang berani. tapi melihat menerusi celah jari.. hehe

alangkah baik dan wajarnya hukuman begitu dijalankan di khalayak ramai. pasti ramai yang insaf….

ini tidak, buatnya senyap-senyap… hanya pegawai2 dalam penjara saja yang insaf..

anak muda makin ramai yang hisap dan edar dadah…. perogol, pembunuh, penyamun terus buat salah….

 

biar mereka saksikan sendiri… baru timbul takut dihati.

inilah namanya hukuman untuk kesedaran..

 

wajarkan aku berfikiran begini??

 

p/s : cadangan bakal PM… huhu

Advertisements
Komen-komen
  1. lurunna berkata:

    wei aku nengok sampai abes laaaa….tp seyes…ase cam aku plak ne sebat..errr…boink..~

    penglipurlara : Jangan cuba2.. nanti merana… hehe

  2. MAROON berkata:

    amiin….pm yang berwibawa….boleh tulios tentang isu ISA?

    penglipurlara : hehe mudah-mudahan.. i’allah andai masa mengizinkan.

  3. putraim berkata:

    ait kumbang tgk kat celah2 je??? huhuh… bg ak wajar n ak spendapat. tapi persoalanya, siapa yang mampu memerintahkan atau mengaturkan peraturan sehingga jadi sedemikian jka tidak melainkan pemerintah negara.

    penglipurlara : kita marhaen hanya boleh bersuara….

    • putraim berkata:

      jadilah andai walaupun marhaen, apabila bersuara semua akan gerun akanya…..

      PENGLIPURLARA : AAAummmmm!!! gerun tak? hehe

  4. sUe_Rya berkata:

    wajar….
    even aku kuar wt2 g toilet….
    xrela nk tgk bontot org….hahaha…
    sadis wei…

    penglipurlara : jangan tgok bontut je… tgok sebatan yang kena.. begegar.. hehe

  5. el berkata:

    hmm..dlu,memg hukuman dilakukn secara terg-trngn coz nk bg iktibat kt org len…tp zaman sekarg mayb nk bg org terkesn bile tgk hkmn mcm sbtn cm sush ket..xtw mane silapny..tp plg penting,raseny ksdrn dri sndri n atasi secara halus mgkin m’bntu(^^,)

    penglipurlara : kena kembalikan agar semua orang takut… baikkan?

  6. hazri87 berkata:

    aku tgk gak masa dr.J bukak video tu tp ade gak tutup2 mata n paling2 muka, hahaha..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s