CINTA…

Posted: Julai 12, 2009 in BERFIKIR SEJENAK

wallpaper3

 

cinta…

dua hati cuba disatu

kongsi rasa dan suka

tawa dan duka

 

cinta…

ada yang buta,

ada yang pandang pertama…

ada yang sejati..

ada yang separuh hati..

ada yang setia…

ada yang dusta..

 

cinta…

 bukan semudah ABC…

lahirnya di hati

dizahirkan melalui kata dan emosi

jujur dan setia itu inti

pendinding cinta sejati

 

cinta..,

bukan hanya menerima

sesekali perlu memberi juga

barulah timbul saling menyinta..

bahagia pasti menjelma..

kecurangan terhindar jua…

 

cinta…

berilah pada yang menerima

yang menghargai ertinya

 

cinta…

jangan mudah melafazkanya

natijahnya berat andai terluka..

kau jua yang  akan merana..

 

 

p/s : bila penglipurlara berbicara tentang cinta.. hehe

 

 

 

Advertisements
Komen-komen
  1. el berkata:

    uitt..jiwang plak kt blog..
    rindu kt kak mira la tu…huhu
    jgn mrh….

    penglipurlara : er.. no komen.. hehe

  2. zizai berkata:

    boleh tahan ang punya ayat..heee

    penglipurlara : tahanlah kentutmu ketika di keramaian (macam tak de kaitan je.. hehe)

  3. fakir berkata:

    bila penglipurlara berbicara tentang cinta, dia memilih untuk tidak datang training pada hari ahad yang indah ini….

    penglipurlara : dah agak dah komen begini akan ada.. hehe.. mintak maaf.. 😉

  4. hazri87 berkata:

    eh, igt termasuk jiwang.org td, hahahahahaha…
    p/s : amir, ko belasah je bdk fazil ni klu dia mls2 training, hahaha…

    penglipurlara : nasib baik ada amik insuran nyawa..

  5. putraim berkata:

    jujur n setia itu inti ape ye?? inti kacang ke kaya ke kelapa??? hahahahahha

    penglipurlara : intisari Baker dan juga intisari rancangan… hehehe

  6. lurunna berkata:

    tetibe tnya soalan yg agak menyakitkan…buat sendirik ke copy…huahahaha

    penglpiurlara : agak la.. original ok.. dah daftar kat hak cipta dah.. hehe

  7. zetty89 berkata:

    cinta…
    no komen lagi…
    ngeh3x…

  8. yasmin berkata:

    ouuu sgt comel.. =) bagus2 good job!~

  9. kedah best berkata:

    apa ya cinta yang sebenarnya?boleh x cinta seseorang tu melambangkan hati seseorang tu?

    penglipurlara : kita boleh menilainya sendiri…

  10. mamia berkata:

    hem..menarik ler..
    lain kali wat panjang g ye..
    ilang ngantok cek mbaca

    penglipurlara : bukan taknak wat. takut mengigau dalam jaga pulak… hehe

  11. Tamba Budiarsana berkata:

    Numpang ngambil gambarnya ya Bos…
    Salam Kenal…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s