AKU DAN SEORANG WALI…

Posted: April 22, 2009 in DIARIKU

Tut..tut…tut..

tiba-tiba hanset ku berdering dengan lagu tema “sempurna” kegemaran ku. menjerit berulang kali memanggilku untuk menjawab seruanya. entah kenapa debar hati ini terasa. hanset ku capai dan ku tekapkan ditelinga.

“hello, assalamualaikum”…. sapa ku mesra pengguna.

“waalaikumusslam,. Angah (nama ganas ku) buat apa tu?

“Tak buat apa pun, tapi dok tengok movie sambil makan goreng pisang dengan air teh ni..

“Ni nak bagitau… jangan terkejut ye.. Angah dah kena jadi WALI.

“Apa??  W.A.L.I ??? terkejut kucing aku dibuatnya.

terkedu aku seketika.

Benarkah begitu mudah menjadi seorang wali? Umur beliawan seperti aku ini? Banyak melakukan dosa dari pahala. Ilmu agama cetek dan cukup makan sahaja.. bahasa arab pun ‘ana’ dan ‘anta’ saja.. kenapa aku??  Berlegar-legar persoalan di minda.

“Er, Tapi…”

“Tak yah nak tapi-tapi lagi… kau je anak lelaki sulung seibu dan sebapa akak. So kau kena jadi wali untuk menyempurnakan pernikahan akak nanti.. kak bagitau awal-awal ni”

“Ooo… wali untuk nikah rupenye. ingatkan macam WALI SONGO tadi.. Hehe”

Sekian.

surat-nikah_00031 

p/s : nak citer aku jadi wali untuk kakak aku je.. first time ni.. hehe

Advertisements
Komen-komen
  1. lurunna berkata:

    over la ko…well jgn ko gugup lelebih dr pngantin sudahhh!!… (tahniah ea, org yg istimewa je dpt walikan kakak dia)

    penglipurlara : harap2 macam tu la. tak gugup lebih dari pengantin. TQ

  2. frighter fight berkata:

    ko plak bila lagi fazil.akak dah dah nak mengijak ke alam rumahtangga.menunggu si dia di ums bergraduat kah

    penglipurlara : insyallah.. hehe

  3. putraim berkata:

    ooooopppppppppppssssssss…..cite ni bru msuk blog ka??? heehehheh…. oh lupa cite tu jauh kan…lmbt sampai…

    penglipurlara : guna kapal laut. itu yang lambat. kapal terbang cepat je. hehe.

  4. cheebah@88_chubby berkata:

    hohohoho…
    btol kak aida kata…
    awal2 citer mcm ada smthg suprise je…
    upanya jd wali kakak….
    ingtkan pe la….
    wat suspek je lah arg tua ni…
    eh, suspen…ish3
    tahniah….;)

    penglipurlara : macam tu la nak bagi kanak2 baca… hahaha

  5. Sue is bintang7 berkata:

    wah!! penting nyer ko dlm mjlis tu!! thniah2!!!hehe…
    jd walimatul urus….huhu…

    penglipurlara : agak pentingla… hehe syarat nikah tu.

  6. missungu berkata:

    ckp je wali songo..
    tau x songo tu ape??
    hehehe~

    penglipurlara : siji, leru, tlu, papat, limo, nanam, pitu, walu, songo, spoloh (bahasa jawa)… songo jwapanya 9… hehe tere kan?

  7. hazri87 berkata:

    sila isi tmpt kosong :
    kalau fazil jd wali, maka majlis akan dipanggil walimatul urus tp klu fazil tak jadi wali, maka majlis akan jadi ________urus.

    penglipurlara : saksimatul urus… betul ke? mcam pelik je. hahha

  8. hilwanurnadwa berkata:

    Tahniah.

    Semoga dipermudahkan 🙂 Aamin..

    penglipurlara : terima kasih. 🙂

  9. yasmin berkata:

    waaa~~~ happy ber’wali’-ing.. =)

    penglipurlara : hepi dalam debar… hehe

  10. el berkata:

    (^_^)+++

    penglipurlara : emm… 🙂

  11. cheebah@88_chubby berkata:

    siap tambah borg wali lg….hohohoho

    penglipurlara : sebagai bukti. hehe

  12. yasmin berkata:

    cop..cop..sign awk mcm familiar.wahaha..

    penglipurlara : tapi pernah ditiru signkan oleh seseorang… hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s