MALAM ADOBE PHOTOSHOP

Posted: April 19, 2009 in DIARIKU

Pelik bukan nama entri ni? bacalah kalu nak tahu kenapa?

1. Ceritanya begini, entah kenapa semalam aku banyak belajar adobe photoshop daripada tugasan yang sebenarnya (study la.. kan tengah exam week).

2. selapas daripada solat maghrib berjemaah, terus aku bergegas kebilik aku kerana abang senior mahu mengajar aku membuat animation menggunakan photoshop.

3. aku pun ape lagi terus menyambut seruanya, dengan membuka laptop ku dan mendengar ajaranya satu persatu.

4. sedikit demi sedikit ku cuba memahami dalam kelembapan otakku ini.

5. akhirnya….. berjaya selepas sembahyang isyak, ku terus mengulangkaji photoshop agar ku tidak lupa. (rajin kan aku? hehe).

6. masa menelaah pun tiba…. buku ku capai dan ku baca.. (rajin anak yahaya ni. hehe)

………

………

7. masih menalaah…

8. “aku rajin baca buku!!!!” kata-kata motivasi yang selalu aku guna bagi menghalau virus malas dan mangantuk yang cuba menyerang ku.

9. akhirnya pasrah… lalu ku naik ke bilik 142 (tongkang bocor & dan budak apple) bagi menghantar keropok lekor a.k.a keropok losong yang dibawa oleh sang fakir.

10. maka bergurulah pulak aku dekat bilik itu dengan tongkang bocor. berkongsi ilmu mana yang aku tahu dan dia tahu.

11. dah lama aku memujukanya untuk mengajarku. dan malam photoshop telah merealisasikanya.

12. semoga aku dapat menggunakan pada jalan kebenaran. pesananku….

” JANGAN LAH KEDEKUT ILMU KERANA, ILMU AKAN BERMAKNA DAN BERTAMBAH JIKA DIAJARKAN PADA ORANG”

Komen-komen
  1. ratusagi berkata:

    bestnye dpt mkn kopok lekor.
    Wah! ble ajar aku photoshop plak lepas ni.
    Wee~~~

    penglipurlara : teringat kenangan makan kpok lekor besar-besaran dekat UMT dulu. insyallah jika ada kesempatan. ilmu ni milik Allah. (macam ustaz pulak)

  2. hazri87 berkata:

    uhhh, sentap!! terasa pulak aku dengan ayat terkhir, tu, hahaha…

  3. lurunna berkata:

    ko nk aku ajar pe fazil…(tetibe)…wakaka

  4. putraim berkata:

    huhuh….so jangan kedekut ilmu photoshop yang telah dipelajari… faham2 lah ye.. huh

  5. missungu berkata:

    encik fazil….
    sy pelawat baru..

    ekeke~

    weh aku la ipah..
    ko ubah link blog aku tu ye..
    dh x pakai..

    link y ni plak,,
    http://missungu.wordpress.com

  6. Sue is bintang7 berkata:

    aku pn xpndai2 ag….
    tunjuk ajar ku sifu!!!!

    pengliourlara : mentor la tema tu… hehe

Tinggalkan Jawapan

