DUIT BERLAKON PONDAN HARAM!!

Posted: Mac 27, 2009 in Uncategorized
bila dunia menyanjung....

bila dunia menyanjung....

1.bangun je pagi tadi dengan penuh yakinnya aku membuka harian metro yang online punye.

2. dalam tengah keasyikan membaca berita, terpandag satu artikel yang menceritakan tentang duit berlakon pondan HARAM.

3. perkara ini di jelaskan sendiri oleh Penasihat Agama Islam Johor – Datuk Noh Gadut.

4. perkara ini timbul dek kerana keghairahan penerbit drama untuk menghasilkan drama isu semasa menceritakan kisah pondan2 ini.

5. masalahnya ia bukan memberi inspirasi baru pada golongan yang baru berniat malah ia seolah-oleh mengangkat golongan yang songsang ini.

6. bukan apa, mesej yang nak di sampaikan itu gagal menusuk kalbu masyarakat kita.

7. salah siapa? orang melihat atau mereka yang ‘pembuat’?

8. ingatlah…. antara dosa besar ia bila mana lelaki itu menyerupai wanita.

9. dosa kecik pun dan tak tertaubat. apatah lagi yang bersar gedabak ini… tak tahu la camana. renung2 renungkan

10. kepada pembikin filem/drama… betulakan niat anda.. untuk apa filem dan drama itu dicipta? nak bagi pengajarankah? atau mengaut keuntungan semata?

11. soalan ini akan di tanya di akhirat kelak.

12. dan juga, andai ada yang terpersona dan terjebak disebabkan drama anda.. mampukah anda menyelamatkan diri dari dicuri pahala di akhirat kelak.

13. sekian.. buat renungan bersama

Advertisements
Komen-komen
  1. lurunna berkata:

    Hemm…so lepas ni jgn m’mondan oke!

    penglipurlara : memondan tak pa. jagan jadi pondan. heheh

  2. Iqa berkata:

    Cantiknya pondan2 dlm gamba tu.
    Tercabar ok perempuan2 kat luar ni..

    penglipurlara : jangan risau, pondan masih lagi tak boleh cabar dari segi melahirkan anak.. hehe pompuan juga menag

  3. ella_cute berkata:

    sejibik cm girl
    cun lak 2…
    alamk abih ar semua laki2 ensem grenti ngoratnye…
    jahanam program nk takle laki ensem…huhuhu

    penglipurlara :takel laki yang tak hemsem ye.. hehe

  4. tenzokami berkata:

    tercabar nyer..ater lawa sgt…
    hah..yg citer trbaru tu…
    tjuk pn dh pelik…”anu dlm btol”…
    bingok jgk…huhuhu…ape nk jd ni….

    penglipurlara : dunia akhir zaman…

  5. sazrin berkata:

    arrr.. sye hrp, sye sbgai plapis masyarakat x akn tersesat jalan…
    AMIN..

    penglipurlara : Aminnnn ya rabbal alamin.. tahniah atas niat yang baik

  6. tsgurl berkata:

    ermmmm ok lah tuh…Malaysia kini pun dah sesat sgt..bukan setakat pondan banyak lagi gejala yg mereuntuhkan akhlak yg mungkin penulis x nampak….so bior kan aja hanya tuhan yg akan membalas…

    penglipurlara : yang sesat jangan biarkan terus tersesat, yang runtuh jangan biarkan terus meruntuh dan balasan Allah menimpa SEMUA, bukan kepada pesalah semata2 kerana kegagalan mencegahnya…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s