BEDEBARNYA…

Posted: Februari 8, 2009 in DIARIKU

 

Aku rasa berdebar sangat. Faham-faham jelah pertandingan pidato kepimpinan harmoni (PENITI V) dah dekat. Hari sabtu (14 -2-09) minggu depan je. Bertempat di K5. datangla tengok.

 

Kenapa aku bedebar?

 

Pertama

Mestilah sebab aku yang akan masuk sebagai peserta. Kalau penonton atau pengurus je, buat apa nak bedebar. Kan ?

 

Kedua

Memang la aku selalu berdebat, tapi pidato ni kena pakai teknik yang lain sikit. Gaya bahasa la, spontan la, Rima la..Kalau main hentam macam debat je, menangis hakim.. tapi lepas tu aku pulak yang akan menangis sebab kalah. Hehehe.

 

Ketiga

Persiapan kurang lagi ni. Banyak tajuk yanh tak cover lagi ni. Dah la minggu ni dengan exam lagi. Jenuh den..

 

Keempat

Nanti tajuk tak tentu lagi. Masa hari pertandingan baru nak kena undi pilih tajuk. Kena yang aku tak cover, menggelupur dibuatnya. Nak merapu ape la kat atas pentas nanti. Adusss. Mintak simpang Ya Allah..

 

Kelima

Pertama kali aku masuk pidato pun masa tingkatan 6 je. Tapi itu lain. Kaedah dia, pilih tajuk sendiri dan hafal. Tapi kali ni, pilih tajuk.. kuarantin.. dan berpidato.. dalam masa 30 minit kena cari isi dan hujah.. dia pentingkan spontan. Down kejap.

 

Keenam

Aku takut-takut berani sebenarnya. Berani sebab nak cabar diri aku dan nak buktikan aku boleh berpidato. Takut sebab diatas yang korang baca tadi la.

 

Akhirnya

Sekadar berkongsi debaran. Namun aku tak kan brundur sebalum berjuang.

Tunggu PENITI!!!! Aku datang (macam skrip astar)

Komen-komen
  1. Iqa berkata:

    Klu menang jgn lupa berkongsi ye…
    Hehehehe….

    penglipurlara : berkongsi kegembiraan je boleh? hehe

  2. naqib berkata:

    gud luck

    penglipulara : terima kasih daun keladi..

  3. redapples berkata:

    berkongsi kegembiraan?? motif?? apa kata nando’s utk 20 debater upm macam biaser.

    p/s : utk jurulatih 90% ok??

    penglipurlara : hehe lepas tu amik bil masuk dalam blog kan.. hehe.. tak baik jurulatih meterialistik. hehehe

  4. biha berkata:

    abg fazil..da dpt tjuk??nak??

  5. biha berkata:

    abg fazil..berdebar la..bukan bedebar?

    penglipurlara : thanks.. huhu. dapat detect juga ye

  6. zetty89 berkata:

    alahai.. abg fazil.. samela!!!
    tapi, ley x tlg masukkan tajuk tu dlm blog??
    x dpt lg la…
    msg pun x berbalas…
    sye mane tau tajuk tuh…
    down sekejap…

    penglipurlara : ok.. nanti masukkan

  7. put3alam berkata:

    same la…cuka ni…klu debat dah la membidas je kejenya.fiza takut nnti fiza bidas peserta yang dah lepas (maknanya biha kene bidas) n pengerusi majlis plak…hahahahah.

  8. badrishak berkata:

    kenapa sebab ke-5 de 2 kali…huh.x pasal2

    penglipurlara : opss.. saje nak test ke elert tan anda (ayt cover) dah ubah dah. huhu

  9. ann_aida berkata:

    Sbg pengurus pasukan KC ke PENITI V, ak mendoakan yg tbaik utk kamu semua… menang, kalah bkn psoalan, yang pting, cb yg tbaik… ( cam poyo je ak )…hahahah…. well gd luck wakil KC!!!

    penglipurlara : bagusnya pengurus kalau amik kaunseling ni.. hehe

  10. miera berkata:

    xtau nk komen ape dh,,
    yg ats2 komen elok2 sudahkn..
    pe pn tahniah…

    penglipurlara : contoh komen tebaik abad ini.. hehe

Tinggalkan Jawapan

