MAK BUDAK

Maksudnya mak kepada budak-budak atau ibu kepada anak-anak. Tapi bukan itu ceritaku. Dan tak ada kaitan pun.

Semasa aku menjadi fasi (baca entri SUNYI BERISI dahulu) ada sebuah kumpulan yang diberi nama sebagai ‘mak budak’. Asalnya mereka perlu mencari nama kursus mereka yang ambil untuk dijadikan nama kumpulan. Contohnya ijazah pembuatan robotik akan di panggil ‘robot’. Disebabkan kumpulan mereka lambat mencapai kata putus kerana ahli mereka bercampur-campur dan bukan dari kelas yang sama, maka lekatlah mereka dengan nama itu. MAK BUDAK.

Kebetulan pula mereka kumpulan perempuan. Kelakar juga aku dengar. Siap ada cheers lagi. Tersenyum aku bila mendengar cheers dan nama kumpulan yang unik itu.

Apapun mereka antara kumpulan yang memberi saingan hebat kepada kumpulan lelaki semasa acara perlumbaan rakit.

PENGLIPURLARA : tahniah mak budak!!

Advertisements

7 thoughts on “MAK BUDAK

  1. miera berkata:

    baru thu la ada team nama g2..
    tp ok jg kan gna buh nama kump guna BM ni..
    dr kump len yg dk bangga dng BI ni..
    cam sedap je nama SPIN..
    tp SPIN tu tulis kt mesin basuh je kn
    hi3…
    ngan marah e SPIN fan………

    penglipurlara : rajinye komen ye.. anak sapa la ni.. hehe. bahasa jiwa bangsa

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s