sunyi berisi

Posted: Januari 19, 2009 in DIARIKU

SUNYI BERISI..

Lama pula tak kemaskini blog ni. Itu yang tajuk pun jadi ‘sunyi’ tu. Bukan sengaja atau kebuntuan idea, tapi ada halnya.. ini bukan sunyi biasa, ini ‘sunyi berisi’….. teruskan membaca. Anda pasti menangis.. hehehe

Baru-baru nie aku terlibat menjadi fasilitator untuk Kem Booster pelajar- pelajar Universiti Teknikal Melaka (Utem) di Kem Lambaian Danau, Jasin, Melaka.

Camana aku boleh mengikut dan menjadi fasilitator dalam kem ni? Pelik bukan?? Hehe. Coursemate aku yang pelawa aku dari semester lepas lagi, tetapi disebabkan hal-hal yang tak dapat dielakkan. Aku terpaksa menolak pelawaan tersebut. Tapi kali ni tak ada aral yang melintang, maka sampailah aku ke kem tersebut. Dan juga jadilah aku sebagai fasi fazil..

Mula- mula aku jadi terpsiko juga sebab pelajar yang datang hampir sebaya aku. ‘boleh ke aku handle budak-budak ni?’ hati aku bersuara.. lalu otak aku membidasnya hang kan fasi.. badan pun boleh tahan besaqnye, hang da kuasa..” (siap dalam loghat kedah lagi). Maka dengan penuh yakinnya aku bergelar fasi selama dua hari satu malam di kem tersebut.

Sebagai orang baru taklah berat kerja aku. Bantu mana yang termampu dan praktikkan apa yang telah ku lalui sebagai fasi masa sekolah menengah dulu. Tak kisahlah pembantu ke, tapi apa yang penting adalah pengalaman. Paling penting juga aku dapat aplikasikan teori kaunseling semasa menjalankan aktiviti sharing.

Alhamdulillah, kem tu berjaya ditamatkan tanpa sebarang insiden yang berlaku. Semoga pelajar-pelajar tersebut terus berjaya dalam kehidupan dan pelajaran mereka. Itu doaku untuk kalian semua dan tidak lupa diriku juga. Aminnn..

Sang penglipur – tak menangis kan?.. aku cuba untuk meringkaskan agar jadi entri yang comel dan cute, tapi tak dapat juga.. cuba lagi!

Komen-komen
  1. qdetactive berkata:

    tahniah,
    kat sini la kemahiran dan teknik cikgu kaunseling akan digunapakai. hehehe..

  2. ieda berkata:

    pastu ko blk sore ko dh jd sengau kn..huhu

    penglipurlara : ada macam ella tak? hehe

  3. ann_aida berkata:

    statement ‘sunyi berisi’ mcm xkene lak…neway… sume 2 bgs utk kte para (prlu ke???) bakal kaunselor…

    penglipurlara : ni betul2 komen nih.. heheh teruskan ye

  4. hazri87 berkata:

    menangis aku baca, hahaha…ape kata ko cuba try test dgr lagu Coba faizal tahir sambil cuba tls entri yg comel dan cute…errrr, cute dgn comel tak sama kah?

    penglipulara: sebutan tak sama.. hehehe

  5. hazri87 berkata:

    yay! akhirnya fazil tau reply komen guna ‘edit komen’, hahaha..

    penglipurlara : belajar dari pengalaman. huhuhu

  6. redapples berkata:

    oh sedihnya…

    penglipulara : sedih? ni kan citer happy… 🙂

  7. unguisme berkata:

    alalala~ cute n comel nye blog ko… hehe..
    chaiyouk2 FACI FAZIL..

    penglipurlara : makasih… susah2 je.. jeles blog2 lain nanti.. hehehe..

  8. jijah berkata:

    nak menangis ke tak ek..pikir lu…haha

    penglipurlara : pikir yang sedih confirm nangis.. hehe

Tinggalkan Jawapan

